Які нововведення чекають на підприємців із 2017 року

Які нововведення чекають на підприємців із 2017 року

Інформуємо підприємців про нововведення в законодавстві, які вступили в дію з 2017 року та стосуються ряду актуальних проблем і питань, з якими стикаються бізнесмени.

На підприємців, які працюють на єдиній (спрощеній) системі оподаткування, з 1 січня 2017 року чекають такі особливості нарахування Єдиного Податку (ЄП):

– І група – нарахування походить від прожиткового мінімуму (на 01.01.17 року – 1 600 грн.) – 1 600 Х на 10% = 160 грн. в місяць. При цьому ЄСВ, тобто відрахування до Пенсійного фонду, відбувається теж від прожиткового мінімуму – 1 600 Х на 22% = 352 грн. Загалом підприємці, які торгують з лотків та надають послуги населенню, в місяць зобов’язані платити 512 грн.;

– ІІ група – магазини. Платять ЄП в розмірі 20% від мінімальної заробітної плати, яка становить на 01.01.17 року 3 200 грн. Тобто 3 200 – на 20% = 640 грн. щомісяця. І ЄСВ від мінімалки – 3 200 Х 22% = 704 грн. Загалом власникам магазинів необхідно платити 1 344 грн. в місяць;

– ІІІ група платить Єдиний податок в залежності від розміру обороту валового доходу (брудними) – 5%. Та 704 грн. відрахувань до Пенсійного фонду щомісяця.

Підприємцям, які займаються своєю діяльністю сезонно, треба знати наступне.

Відтепер термін підприємець-сезонник втрачає своє значення, оскільки податки всі підприємці зобов’язані платити справно щомісяця, не залежно від того, працювали вони чи ні. Якщо підприємець працює не повний рік, то йому потрібно прийти в Податкову за 15 днів до початку кварталу і написати заяву на призупинення підприємницької діяльності, але при цьому потрібно пам’ятати: якщо ви підприємець І групи, то нарахування ЄСВ в 532 грн. призупиняється, і з наступного періоду, коли ви не працюєте, починається нарахування 704 грн. в місяць. Тобто в непрацюючий період здійснюється нарахування ЄСВ в розмірі 704 грн. Є такі підприємці, які не зможуть платити ці суми. Значить, для того, щоб припинилося нарахування цієї суми, необхідно написати заяву в держреєстратора про припинення підприємницької діяльності.

З’явилися нововведення і в процедурі державної реєстрації об’єктів, що знаходяться на будь-якій стадії виробництва або обігу харчових продуктів. Суб’єкти господарювання – юридичні та фізичні особи, підприємці, які займаються різними стадіями виробництва харчових продуктів, а також магазини і лотки, які реалізують цю продукцію, об’єкти громадського харчування – ресторани, бари, кафе та інші обов’язково реєструються: отримують експлуатаційні дозволи. Виробництво і зберігання харчових продуктів на незареєстрованих об’єктах, згідно з вимогами закону, тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб від 23 до 30 мінімальних заробітних плат, а на фізичних осіб від 8 до 15 мінімальних заробітних плат. Реєстрація безкоштовна і проходить в Держпродспоживслужбі.

Підприємці! Здійсніть перевірки актуальності трудового договору з найманими особами! При закритті ФОП підприємець звертається до держреєстратора і протягом дня підприємницька діяльність закривається. На сьогоднішній день видно, що у підприємців, які почали закриватися в кінці минулого і початку цього року, є діючі договори з найманими особами. З цим питанням доведеться рано чи пізно зіткнутися, адже трудові відносини не розірвані і після закінчення будь-якого періоду часу наймана особа може звернутися до суду і вимагати компенсацію податків та оплати праці за весь період трудових відносин. Тому якщо ви вирішили закрити підприємницьку діяльність, ви можете зайти на сайт державної служби зайнятості та в розділі «електронні послуги»

зайти в електронний кабінет роботодавця, де відображаються всі діючі трудові договори, якщо вони є.

Підприємці можуть користатися послугами Служби зайнятості.

Так, служба зайнятості допомагає роботодавцям в проходженні стажування найманими особами. Якщо підприємець бере найману особу з Центру зайнятості або знайшов для себе підходящу кандидатуру, Служба може оформити стажування працівника на конкретному робочому місці – навчити його навичкам роботи, подивитися як людина працює, подивитися, чи підходить цей працівник саме вам. Договір укладається безкоштовно, на час стажування податки на найману особу не відраховуються роботодавцем. Також в Центрі зайнятості продовжує працювати послуга компенсації ЄСВ. Тобто якщо ви берете на роботу найману особу з Центру зайнятості, укладається договір на 2 роки між Центром зайнятості та роботодавцем, з них – рік сплати ЄСВ за працівника компенсує Служба зайнятості, потім уже платить роботодавець. Пропозиція досить вигідна, враховуючи мінімальну ставку ЄСВ в 704 грн. на місяць. Також роботодавці можуть підвищити кваліфікацію свого працівника за допомогою Служби зайнятості.

Увага!

Варто знати, що між Пенсійним фондом, Державною фіскальною службою та Державною службою з питань праці праці постійно здійснюється обмін інформацією щодо відомостей, які містять ознаки незаконного використання праці та порушення законодавства про працю. Фіскальна служба адмініструє ЄСВ, Пенсійний фонд проводить моніторинг всіх надходжень, дані акумулюються на центральному рівні, і якщо виявлено порушення, дані надсилаються компетентним органам для їх усунення.

Крім того, у компетенції інспектора праці планові та позапланові перевірки роботодавців. Що ж означає позапланова перевірка? Як було вже зазначено вище, у результаті тристороннього співробітництва Пенсійного фонду, Служби з питань праці та Фіскальної служби, інспектор отримує дані про порушення трудового законодавства. Поширені помилки – недотримання мінімальної заробітної плати, відсутність підвищення з / п – індексація, відсутність повідомлення Податкової про прийняття людини на роботу. Усі ці порушення інспекторам необхідно відпрацювати протягом місяця – звідси й позапланові перевірки. Планові перевірки затверджуються на вищому рівні. План затверджених перевірок можна переглянути на сайті Держпраці. Якщо інспектора з праці не допустили до проведення планової перевірки – штраф 3 мінімальних зарплати – 9 600 грн. Якщо ж не пустили на позапланову перевірку і інспектор знає, що в роботодавця є неоформлені наймані особи, то штраф становитиме 320 тис. грн.

Акція «Все – по 96 тис. грн.»!

Так, за неоформлену особу роботодавець платить 96 тис. грн. за кожного неоформленого працівника. Якщо ви прийняли на роботу людину і не взяли у нього письмову заяву про прийняття на роботу – 96 тис. грн. Якщо ви не видали наказ або розпорядження про прийом на роботу – 96 тис. грн. Не повідомили Податкову про прийом співробітника – 96 тис. грн. При цьому заява працівника, наказ і повідомлення повинні бути за день до початку роботи людини. Якщо ці дії відбуваються в один день або навпаки, то це теж веде за собою штрафні санкції роботодавцю. До речі, відсутність з працівником трудових відносин – теж 96 тис. грн. Виходить, якщо ви не хочете стати учасником акції «все по 96», слід все-таки оформити трудові відносини згідно із законом – дешевше вийде.

Поради щодо мінімальної зарплати

Багато хто відразу встановлює оклад 3 200 грн. Проте можна встановити оклад на рівні прожиткового мінімуму– 1 600 грн. і решту суми нараховувати у вигляді доплат, куди можуть входити доплати за роботу у святкові дні, індексація та інше. Уся сума увійде в 3 200 грн., але при цьому дотримується посадовий оклад, святкові, навантаження, премії, надбавки. Якщо ж відразу встановити оклад в 3 200 грн., то на цю суму вже понад слід нараховувати святкові та інші доплати. У 3 200 грн. не входить доплата за роботу в нічний час, понаднормову роботу, роз’їзний характер роботи та шкідливі умови – ці суми слід нараховувати понад. Також слід уважно поставитися до індексації з / п, нарахування нічних, святкових, переробці, адже їх відсутність або неправильне нарахування веде до штрафу в розмірі 10-ти мінімалок за кожного працівника, до якого допущено порушення. Звільнення мобілізованих також залишається порушенням трудового законодавства.

Написано Народна Україна

Загрузка...

2 Comments

  1. Валерий

    Спасибо за советы. Но все идут другим путем Результаты видно на лицо – в переходе, что недалеко от меня, 80 % точек уже свернули свою деятельность. И так будет далее. ФОП будет сворачивать свою деятельность, потому-что – нерентабельно, свои бабки умеют считать все. Для остальных – есть такой ход – договор подряд на срок, без зачисления на работу.

  2. Монна

    Добийте середнього і дрібного підприемця і у вас “підніметься”економіка! Ще на початку 90х була у Польші і вже тоді був коридор і допомога для починаючих підприемців.У нас податкова система міняеться, як настрій у психопата. Держава викручуе останні соки з народу , при тому , що ні чим йому не допомогла. Не прийняла жодного закону від якого стало б лечше жити . Розтягли, розпнули Украіну дармоіди.!

Залишити Коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *